hemma i svedala!

hej min kara blogg! nu är jag hemma igen. det var riktigt svårt att lämna de man älskar. men jag får hålla kontakten via telefonen, men det är ändå inte samma sak. men men det får man nöja sig med så länge. just nu sitter jag och ska ladda över bilder på datan. sen klockan 20:00 blir det körslaget, vem tror ni vinner?

ME LOVE!!

denna sang tillhor familjen pa world resort!! den spelas idag nar jag aker hem.....alskar laten !

och un sager : why do you have to go away from home, me love!?

imorgon hemfard!

tjenixen bloggen och alla besokare!

jag vakna idag klockan 8 och hade jatte huvudvark. ehm. vi gick ner at frukost sedan satt jag och prata med M och un och sen var jag nere i restaurangen och snacka. ja och sen blir det stranden klockan 18:00 och sen blir det val sova. jag ska ta och beratta lite om gardagen. vi kom dit och un var ju saklart dar sa nar jag kom sa skrek alla flytta sophie ska sitta bredvid un, sen skulle tjejerna ivag pa ett discotek och da var det bara jag , mamma och kessara kvar av tjejerna. och sen var det lite dans och sprit .. fast jag drack inte. inga bilder blev det, men nu ska jag inte sitta har hela dagen utan nu ska jag umgas med mina allra basta vanner! de sa igar att vi tillhorde deras familj. det menas med att vi inte ar gaster langre utan varje gang vi kommer sa har vi ett andra hem har nere och de ar world resort!!

sophie

jag horde henne pa youtube ... valdigt duktig tycker jag ., alskar denna lat!!!

snart dags...

hej mina kara bloggare!

snart ar det dags!! sa kul de ska bli.. kommer verkligen sakna stallet nar jag lamnar det. som sagt middag blir det pa kingfisher och sen ska vi fixa till oss lite och sen ska vi mota Piew som vi ska gora sallskap upp med till skogen!! haha skogen ...djungeln! och sen kommer jag ocksa ta med mig kameran sa det blir val lite fest bilder sen nar jag kommer hem pa bloggen sa vi livar upp stammningen! vi har aven gjort shots till kvallen och sen kopte vi en whisky men den tyckte de inte om bara att dricka rent sa vi blandade den med fruit punch (en drink som ska vara alkoholfri). och jag smaka och det blev faktiskt jatte gott men man ska aldrig lita pa vad de ger folk har enre pa fester sa for min del blir det cola!! men det kan man ha kul pa ocksa..
och sen ska vi ju ge "tradet" alltsa touch foto pa nar han haller i fisken , han fick namnligen  kroken i handen nar han tog upp den  men det tankte jag inte beratta om hur de tog ut den. men det ska han fa. sen ska jag ge un halsband och armband till honom imorn nar han och jag ar pa stranden tillsammans.. jag hade namnligen kopt en troja men ifall man koper klader till thai manniskor sa tolkar de flesta som " okej jag har tydligen inte rad att kopa klader sjalv" sa det fick bli smycken istallet for ifall man koper nagot som han kan ha pa sig forutom klader sa fort han ser armbandet sa tanker han pa mig och tanker att det inte ar sa langt kvar tills vi ses igen. men nu ska jag ta och ga till bungalowen for snart ska vi val ata !

PARTY PARTY PARTY

hej mina vanner ! idag blir det party dar all personal bor. jag vet inte ifall un vet att jag kommer ikvall, men det far vi se ikvall. idag blir det den sista middagen pa kingfisher otroligt gott maste jag saga men nu ska jag dra ivag och busa lite! kram kram!

imorgon.. langtar!

hej allihopa!

imorn blir det fest upp dar all personal bor !! och alla kommer till och med un! fast jag tror inte han vet det an. sen skrev jag en lapp till honom idag ifall  han ville hanga med till stranden pa torsdag .. det ville han saklart sa nu ska vi ses torsdag klockan 18:00 pa stranden och spendera den sista kvallen dar. nu har jag antligen fatt en bild pa honom i kameran men ska ta mer pa stranden pa torsdag och sen blir det lite bilder fran festen imorn. men alla bilder far ni se nar jag kommer hem. sa fest imorn, men for mig blir det cola...
idag har dagen borjat valdigt bra. frukost, plugga hela matte haftet, bad och otroliga vanner!

men nasta ar blir det detta hotell hela familjen haller med om  det!!
sofia skrev pa sin blogg att dom hade haft NP i engelska , det far val jag gora nar jag kommer hem . men stressigt kommer det bli for jag har typ 6 prov nar jag kommer hem. och mandagen da har jag genomgang med maggan om svenska NP sa ja det kommer bli sa just denna termin, men vad ska man gora det ar bara att gilla laget!

nu ska jag dra och umgas med vannerna !

nya thailandaren SOPHIE!!

snart dag att saga hej da!

hej min kara blogg!

min dag borjade med att jag vakna och sedan satte mig och kaka frukost. idag ar un ledig sa jag hoppas han kommer imorn. igar blev det fiskning pa kvallen med personalen, sa kallade min allra basta vanner har nere! vi fick en liten fisk vi som gick pa stranden och fiska med nat medans de andra som akte ut med en kanot fick massa med sma fisk och en slags al som var typ 120 cm och 1 dm bred! snacka om stor ! men killen som fick den fick fiske kroken mellan tummen och pekfingret nar han fiska upp den sa han fick ta ut den pa ett sjukhus eller sjalv, eftersom det kostar ganska mycket att aka till sjukhuset har nere! men en otrolig rolig kvall vi hade ialla fall. men snart ar det dags att saga hej da till mina kara vanner har nere eftersom vi aker pa fredag har ifran och det sag vi igar nar vi kollade pa biljetterna. sa mina kvallar denna vecka bestar av att bara vara pa stranden med en av det basta personerna som jag har traffat..un! han bryr sig verkligen om personen han ar kompis med. sa det kommer bli mina sista kvallar med honom. sen hoppas jag verkligen att han foljer med till flygplatsen. det skulle vara riktigt roligt. men jag kommer ha kontakt med honom fran sverige ocksa. sa jag hoppas verkligen att han ar kvar nar jag kommer tillbaka nasta ar! nyar fest, garden party och kvallar pa stranden och sen att min andra killkompis kompis nasta gang da han har slutat millitaren!!

hej da ska dra nu till pooolen !

gott nytt ar!

hejhej bloggen! idag ar det kinesisk nyar! ganska kul. dagen borjade med att jag var ute och gick och medans vi gick sa smallde alla sanna dar smatterband sa man blev as radd hela tiden! sen efter en skon dusch sa tog un det som blev kvar av den raketen vid restaurangen och skulle skramma mig med en man alla tandes pa i hans hand. sa nu har en ett sar mitt i handen. sen tar han resten fran en raket och tander den precis nar jag springer forbi, jag skrek och typ hela hotellet reagerade. sedan busade han och jag tills han skulle ga pa lunch. medans satt jag vid en bank och da kommer en liten staderska och sager att jag ska folja med in i personal matsalen och traffa han och gora han sallskap. sa hon drar med mig till rummet och alla glor pa mig medans jag sjalv skamdes as mycket. efter det borjade det regna och jag och alla andra grabbar stallde oss under ett tak och snacka. alla snacka typ thai, men det gick ganska bra anda. ja och nu sitter jag har vid datan. un gar hem typ vid 4 sen ska jag val duscha och lite annat. jag hoppas ni har det bra dar hemma!

//sophie

P.S

monica . jag kollade mejlet som du hade skrivit till mamsen . stackaren! han kommer sakert gora samma sak for oss men nar han sager hej da kommer han att grata! ha det bra dar hemma i svedala medans jag njuter av det sista 6 dagarna som ar kvar innan jag lamnar denna o!

imorgon kinesiskt nyar!

hejhej bloggen! idag har jag inte gjort sa mycket. dagen borjade med att jag gick och at frukost och sedan blev det lite sol innan det borjade osregna! sa nu har det varit stromma brott i circa 3 timmar, ikvall blir det middag i mainam och dar blir det little italy. hoppas det smakar! imorn ar det kinesiskt nyar och alla har stadat jatte mycket har idag. sa imorn smaller det! nu ska jag kolla mejlen och sedan ska jag ga till bungalowen ! hur har ni det dar hemma? skriv en kommentar om det ar i svedala!

P.S

om en vecka lamnar jag mina kompisar har nere och kommer hem till svedala!

strand, sol och bad

strand, sol och bad ar vad som gor livet sa harligt! idag lag jag pa en solstol och bara horde nar vattnet brusade och bara kopplade av. det var det mysigaste jag har gjort pa lange tror jag. min dag borjade med att jag var ute och gick, sedan nar jag kom hem blev det dusch och frulle. sedan smorjde jag in mig i coccos olja och sedan sola samtidigt som jag hade vatten krig med un ( an). ja , sen pa eftermiddagen blev det en liten tur pa stranden med un och sedan middag med familjen. sa just nu sitter jag har vid datan medans mamma och pappa sitter nere i baren och tar en "drink". ja, vad hander imorn ? inte vet jag plugga matte och bara leva livet. njuta av det sista 8 dagarna kvar pa resan. jag hoppas ni har det bra dar hemma i svedala ? just nu skamtar jag med un att jag ska ta med honom till kalla sverige, men det kommer inte bli sa eftersom han kommer frysa fast i marken redan nar vi har landat eftersom det tycker att det ar kallt har nere nu! juste idag har jag aven fiskat sma musslor och sen blivit jagad av stora krabbor. det var saklart thai kompisar. touch,rot , nagon som jag inte vet namnet pa och sedan jag och un. fett laskigt! ena krabban nop tag i touch tumme.!! gud va jag skrattade! saknar alla  dar hemma !

manga kramar sophie

tisdag idag!

hej hej bloggen !

idag har det varit en varm dag, nastan en sn varm dag man inte ens kan vara i solen! men men det ar bara att passa pa och njuta for snart aker man  hem! nu har deam akt tillbaka till militaren sa jag traffar honom nasta ar. langtar verkligen eftersom jag har fatt sa manga kompisar det har aret. ikvall blir det middag pa grannhotellet och alla sager att det ska vara bra mat men dyrt, sa vi far val se ifall det blir bra eller daligt? men jag hoppas det blir bra. imorn tror jag nog att vi ska ut och ga for vi har inte gjort det pa nara dagar nu sa , imorn blir det thai vandring! idag skulle jag har pluggat matte pa eftermiddagen men det blev inte sa eftersom jag inte hade nagon linjal och det ar svart att mata figurer da!! aja snart ska mamma och jag hamta och lamna tvatten och aven ga till en liten butik dar det har allt mojligt! och sen blir det val dusch sedan middag en fruit punch och sova! just nu ar klockan 16:40 har nere och solen ar pavag ner men det ar fortfarande skit varmt. precis nu akte en reklam bil forbi med hog musik sa hela vaggen skakade! snart kommer val vaggen in i rummet! men nu ska jag nog ga och vara lite social med de andra pa hotellet!

bye bye! miss you!

chockerad dag igar!

hej mina vanner! igar nar jag skulle ga till datan sa motte jag en ung kille som jag kande igen, jag gick bara forbi och han sa mitt namn? men jag reagerade inte direkt eftersom jag undrade vad jag hade sett honom forut. sen nar jag satter mig vid datan och ska logga in pa bloggen sa kommer jag pa det!! det var killen som jag var kar i forra aret! sa jag rusade saklart tillbaka till poolen och alla undrade ifall jag hade traffat honom jag sa att jag motte honom i gangen pa vag till datan men jag sa inte hej. sa jag sprang ner till restaurangen dar bade un och deam (sjalva killen fran forra aret) och jag moter honom och sager hej. da har han alltsa sagt till en kompis som jobbar har pa hotellet att han har semester fran lumpen och att han hade fragat ifall vi var pa hotellet sa han kunde komma och halsa pa ! men hon ville att det skulle bli en overraskning till mig att deam skulle komma sa jag blev helt chockad igar, sa han skulle nog komma tillbaka till hotellet idag igen. men det var roligt att traffa honom igen , sa nu har jag 2 killar som ar kara i mig! alltid bra att ha nagon for mycket istallet for en for liten. ja vad hander idag da? igar var det sol men idag ar det daligt vader igen sa mamma och jag kanske drar till Big C eller Tesco och handlar pa eftermiddagen, vi far se annars blir det val bara en slappar dag tror jag. jag ar valdigt ledsen att jag inte kan lagga in bilder pa denna data for att det inte ar min, men jag lovar att jag kommer lagga ut bilderna nar jag kommer hem. hoppas ni kollar pa de da och kommenterar!

snabbt inlagg!

hejhej bloggen nu ar det lite stressigt. just nu har jag nio min kvar pa kortet sa det blir snabbt. idag har jag inte gjort sa mycket. for en stund sen sa sa jag hej da till mina kompisar som tar flyget hem inatt fran bangkok. men nu ska jag dra innan tiden tar slut !!

manga kramar

kl.21:00

just nu sitter jag har vid datan och klockan ar 21:00 och alla datorer ar upptagna. jag har precis atit en god kyckling file med pommes och pepparsas. mums!! snart blir det val laggdags och jag ska inte ut och ga imorn  eftersom jag har valdigt ont i ryggen sa det blir val en liten lyx massage, oil soft massage. fast det blir imorn pa kvallen eftersom man maste ha lite roligt med killarna innan. sedan kan man koppla av!! ja imorn ska jag val saga hej da till mina vanner som aker hem imorn till kalla sverige! haha medans jag har 2 veckor kvar! fast det kanns som om jag precis kom hit sa jag vill verkligen inte hem. jag pratade med nara svenskar som skulle stanna i thailand anda till maj !! fatta MAJ! det ar as lange! jag vill ocksa vara har sa lange. jag vd hander mer imorn? vatten krig kasnke? vem vet...
ja det ar val det jag har och saga jag far skriva mer imorn nar jag vet vad som hander pa dagen.. maste handa lite saker innan man kan beratta vad som hant!!

manga harliga varma kramar

min sista kvall...

med mina underbara vanner som aker hem imorgon. jag kommer verkligen sakna de! ja, ska vi borja beratta om dagen kanske? dagen borjade med att jag var ute och gick tidigt klockan 07:00 sedan duschen och frulle med bacon och gurka. nar vi val hade atit sa var det bara att borja skotta inne i baren som hade en halv meter sand inne ocksa!! men vi hjalpte bara till en stund innan vi gick upp och la oss i solstolen, men inte jag och min kompis vi ahde pinn krig med han som spanar in mig och hans van (un och touch). vi hade det typ i en halvtimme. sedan skulle det stada fiskdammen sa vi gick med och kolla man kan saga att vi var nara att bli i puttade ! jag ville verkligen inte kliva ner i de dar vattnet, det var verkligen ackligt! sen kom mamma och sa att familjen skulle ner och ata men vi kunde komma senare ifall vi ville!? saklart! sa vi stannade ochn gjorde alla sallskap senare begav vi oss till restaurangen och da at jag en toast med pommes och sedan 2 vitloksbrod som jag fick av mamma. nar vi val hade atit klart gick vi upp till receptionen och sa hej da till mina amerikanare som skulle aka till bangkok i 2 dagar och sedan flyga hem. det kommer en bild pa dom senare nar jag kommer hem. ja vad mer ? joo , juste sedan fajtades vi med un och touch as kul. mamma gick och kopte glass som vi fick efter en stund. fast den var inge god! och sedan foljde vi med un till receptionen och dar blev det ett hej da for dagen eftersom han slutade da. och just nu sitter jag vid datan och jennifer stadar, pappa ligger och vilar mamma ar pa massage mikaela och monika tror jag gick pa stranden och anders ligger val och laser en bok. och jag ska val snart ta och hoppa in i duschen. igar fick jag faktiskt duscha i kallvatten det var inte kul!

men nu ska jag dra mig!

//sophie

tjenixen bloggen!

hejhej min kara lilla blogg! saknat mig? just nu sitter jag har och det ar molnigt ibland och sol ibland. idag har "min kille" vart ledig, sa jag traffar val honom imorn nar jag ska ut och ga. har jag berattat om vattnet igar som skolde bort hela baren. ialla fall jag hjalpte till och skotta bort all sand idag , snacka om mycket sand pa en dag, det var till och med sand innanfor ocksa. sa jag lovade att hjalpa till imorn ocksa. jag sa ifall jag ska hjalpa till sa skulle de bjuda mig pa nagot men jag sa att jag skamta. idag har vi aven vart pa en liten butik dar det fanns kapsyloppnare som sag ut som olika figurer, sedan tog vi en tuk tuk till tesco ( ett stort varuhus) och dar blev det ganska mycket shopping. haha! lite trojor och skit. sedan  blev det makro dar alla foretag och hotell gar, dar kan man hitta spannande saker ibland. ja vad ska jag mer saga om dagen...ikvall kanske det blir chaweng eftersom vara kompisar aker hem pa tisdag:(
men jag stannar ju liksom 2 veckor till. nej nu ska jag dra och hoppa in i duschen och sedan plugga spanska.

manga kramar er

sophie ♥

dagens inlagg...

juste har kommer dagens inlagg som ni kasnke har vantat pa ? idag har jag inte gjort mycket. imorse var vattnet jatte rorigt sa baren vi har pa stranden har blivit ur skold av alla vagor. det var verkligen panik bland personalen eftersom det inte visste vad de skulle gora av alla saker som de skulle ta upp fran baren, t.ex. kylen och typ sprit. men nar alla tradgardsmastare var dar nere ( aven min) sa kommer varldens vag och skoljer over hela verandan men alla klarade sig. sen har jag och jennifer aven haft vattenkrig, som vanligt vinner jag eftersom hon ger upp. men snart tar dagen slut har nere sa snart ska jag ga och  duscha och sedan blir det val plugga och chips och sen efter det blir det middag men jag vet inte vart nagonstans. hoppas inte chaweng, eftersom det ar lite jobbigt eller jobbigt men det ar livat dar inne. ikvall far vi se ifall  det blir eldbollar eftersom vinden ar sa kraftig. men det far vi se ikvall hur det blir. ja vad ska jag saga mer om dagen ? den har vart rolig och varm och panik. aa det ar sammanfattningen av min dag. men en sak har jag lovat mig sjalv nar jag kommer hem att det ska bli mer skrivande och mer saker kommer handa i bloggen , men jag kan inte gora nagot nu eftersom.. aa jag ar pa semester. men jag hoppas ni laser min blogg ofta ialla fall , bara for att jag har semester har inte bloggen det. ska nu dra in i var stek heta dusch.
med manga kramar och pussar med varme
fran

SOPHIE

nu ar det kvall och alla barn ska sova!!

haha nej jag skamta!! klockan ar bara 20:30. just nu sitter jag och chattar med fia som jag inte har snackat med pa jatte lange, saknar henne verkligen!! jag har precis atit middag och ska kanske ska ga ner snart och ta en fruit punch ( en alkohol fri drink). vad har ni gjort dar hemma i svedala ? idag har jag aven pluggat klart det 1 cm  tjocka engelska haftet , sa nu ska jag val borja med so ( ekonomi) sa jag blir av med det eftersom det ar det jobbigaste av allt. haha! jag hoppas ni far det roligare med ekonomin i klassen. aa men nu ska jag ta och vara lite social dar nere i baren.  kram 擁抱你 det betyder kram pa dej pa kinesiska!! lycka till !

just nu...

sitter jag vid datan och ska snart ga och duscha och sedan borja plugga lite. det borjar snart bli dags att packa igen, snart hemfard! jag har  kopt ganska mycket har nere men det blir mycket ed hardy i ar eftersom han gor sa snygga klader. jag saknar alla dar hemma i svedala. juste imorn ska jag gora eldbollar infor nara som kommer fran USA!! kommer nog prata ganska mycket engelska nar jag kommer hem eftersom man blir van att prata ett annat sprak i 5 veckor. aa det ar nog tajm for mig att ga och fixa mig och ha det sa bra dar hemma!! har det kommit nagon sno?? hoppas det sa jag kan mula sofia sen...
puss!!

solen skiner och....

det ar varmt och skont har nere. jag har precis atit en club sandwich och ar proppmatt. igar at vi pa en vladigt dalig restaurang, det var kall mat och de hade ingen koll alls. sa snart ska jag nog ga ner och spana in killen lite som vattnar blommorna och att jag ska forsoka fa en bild pa honom men det ar inte sa latt. men jag lovar det kommer bli bilder pa honom. ja jag har inte sa mycket mer att saga forutom att jag saknar er dar hemma och jag tanker pa er varje dag!!

manga kramar

tjenixen!

snart borjar skolan och jag ar i thailand, det ar sa harligt!! nej, vad taskig jag ar. idag bjod killen mig pa sockrade bananer. Usssh!! det var inte gott, jag hade as ont i magen efter och alla thai manniskor skrattade at mig. har nere ar det varmt och skont, men det har tyvarr regnat i 2 veckor=(
ja jag har val inte sa mycket att saga idag sa det har blir val slutet pa detta inlagg!

ha det bast!!

hello sweden!!

tjenare sverige!
just nu sitter jag i varmen och skriver detta inlagg. jag har fatt reda lite mer om den dar killen och han ar 19 ar och ar jatte kar i mig. sa nu vet alla i hela hotellet forutom chefen och de flesta gasterna att vi gillar varandra. japp, sa nu vet alla kan man saga. pa nyar fick jag jattemanga saker av honom. typ blomma m.m och att han faktiskt filma mig typ hela kvallen , haha!! joo juste pa nyar vann jag den dar stoltavlingen man korde nar man var liten och det var jag och en canada tjej som var i finalen fast jag vann eftersom sverige ar bast. sen gjorde jag aven eldbollar infor alla pa hela hotellet helt sjalv pa scen, det var jatte laskigt eftersom jag har alltid haft nagon som star bredvid mig men nu var det bara publik. ehm, ja vad mer kan man saga ? inte sa mycket jag har det bra har nere och pa torsdag borjar skolan!! haha fett skont att man ar i thailand och solar medans alla andra sitter vid skolbanken!! men nu ska jag  vara lite social hej da!!