i think...

jag sitter här och kollar på filmen perfect man. den påminner  mig om hur viktigt det är att få vänner och ha bra kontakt med en vuxen som man kan prata med . filmen visar olika känslor , men för mig visar filmen tonårsproblem som alla får någon gång och behöver någon bredvid sig.

nu har jag kommit till scenen då hon ska förklara för sin mamma vem hennes perfect man är och man ser verkligen sorgen i hilarys ögon och hur mamman bli sur men ändå besviken på hennes dotter för att ha ljugit ihop något bara för att hennes mamma ska bli glad !!

nu när jag har börjar i gymnasiet så märker man hur enkelt det är att få kompisar och man lär sig vilka som är bra och vilka som är dåliga. det finns många bra , men ibland kanske man ändå inte går ihop med den personen och då kan man inte vara vänner ialla  fall.

det här kanske låter töntigt det jag skriver nu , men när jag kollar på den här filmen kommer jag ihåg hur viktigt det är att ha någon vid sin sida !! så jag vill bara säga med det här att det finns vänner vart du än bor och tänk på att vara försiktig om dom , för dom kan försvinna med sekunder eller till och med hundradelar.

jag saknar ialla fall mina kompisar i thailand, falkberg och såklart gillar jag mina nya vänner i tumba gymnasium !!

ha en trevlig kväll !!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0