det hände något i Tullinge idag!!

ja, de händer inte så mycket i Tullinge så msn blir rätt glad när de händer saker. det är nämnligen så att de var typ någon/några från typ 6/7 : an som hade tänt på tidnings återvinningen så alla tidningar brann upp typ. jag och fia vi gick och kolla och då såg vi att de brann eftersom de stank skit och de kom mycket rök. senare kom nåra polare som ringde brannkåren (dom va ju inte snabba direkt). Vi såg när dom kom och skratta för dom flesta trodde att han skämta men men de gjorde han inte. så dom kom med VÄRLDENS minsta brandbil. ena killen börja rulla ut slangen medans den andra tog slangen och spruta på elden, men den tredje gjorde inte mycket han satt i bilen i lugn och ro och kolla på när dom andra fick jobba =) alla började smsa till kompisar och sa att vi kommer komma försent till lektionen eftersom "vi va tvugna och se till så att allt kom till rätta". hah, sedan gick fia och jag på lektion :P
jag till studion och hon på vanlig lektion, studion är där man får hjälp ifall man har problem med något faktiskt ganska bra. idag har jag inte gjort så mycket jag gick upp som vanligt klockan 07:00 och senare gick jag till skolan och mötte fia i korridoren och undra varför hon stog kvar och vänta på mig, men jag då som är blondin så hade ju jag GLÖMT att vi hade SOVMORGON så de va ju bara och gå hem till mig (fia föllde såklart med) och vi halka ner för hela backen! som vanligt när de är VINTER!!

senare då hade vi ju klassråd och då fick jag reda på att våra ljus hade kommit som vi då ska sälja för att få pengar till klasskassan. hon sa att man va tvugna att sälja 8 st ljuskartonger! fett många..ifall jag får säga de själv så trodde jag att dom skulle vara fina och så inte helt vita och långa. men men de första man gjorde va att ringa till sin kära mormor som ville ha ett ljuspaket, hon skulle även kolla med alla grannar =) så jag hoppas alla vill ha dom så slipper man engagera sig. men dom va väldigt dyra tycker jag för att vara antik ljus. 80:- för ett paket och 150:- för 2 paket. men men man kan lura på folk nåra =)

jaa vad har hänt mer då?
inget speciellt faktiskt pluggat no som ska vara inlämnat imorn och sen ska jag till stallet ikväll.
JAA! igår fick jag faktikt låna en sån här stor och klumpig kamera som fotografer använder av min kära morbror, haha får ta lite foton med den eftersom jag ska troligtvis gå medialinjen och då måste man ju fota lita kanske? ojj,idag blev de ett långt inlägg men jag hoppas de inte gör något. men de här är vad som har hänt idag=)

ha en trevlig kväll!

puss!




(här är den lilla brandbilen som de kom med)



(här släcker dom elden i containern)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0